^ Back to Top

WAKACJE

WAKACJE juz za ... 22.06.2018 9:00

Znak Jakości Szkoły 2016

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych w Krobi
jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2016".

UCZNIOWIE Z PASJĄ

REPREZENTACJA ZSOiZ W KROBI Z WIZYTĄ W WARSZAWIE

Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Krobi od 14 już lat współpracuje z niemiecką szkołą Berufsschulen w Bad Wörishofen, w powiecie Unterallgäu. Współpraca jest bardzo owocna na wielu płaszczyznach, a największymi jej beneficjentami są uczniowie, którzy odważyli się wziąć udział w wymianie.

Na przestrzeni lat obie szkoły zrealizowały szereg projektów z zakresu: kulinariów, folkloru, tradycji i wielu podobnych. Jednakże wykonany przez nas projekt, nad którym prace trwały w roku 2015 - podczas wizyty niemieckich uczniów w Polsce i nas – polskich uczniów w Niemczech - doczekał się zakwalifikowania do grona 10 najlepszych koncepcji realizowanych przez szkoły partnerskie. Konkurencja była bardzo silna, ale wreszcie to nasz projekt został wybrany spośród 180 innych z obu państw i dostał się do finału. Nasze polsko-niemieckie przedsięwzięcie dotyczyło budowy filii niemieckiego hotelu w Polsce. Postawiliśmy przed sobą szereg założeń, aby nasz hotel „Stairway to Heaven” stał się najlepszy. Realizacja zamierzonych celów pozwoliła nam poznać „od podszewki” sposób, w jaki powinno zakładać się działalność gospodarczą. Ponadto międzynarodowa współpraca pozwoliła nam przełamać istniejące w obu państwach stereotypy, a także poszerzyć nasze umiejętności autoprezentacji oraz komunikacji interpersonalnej. Jednakże projekt wymiany uczniowskiej to nie tylko praca, ale również zabawa, o czym mogą świadczyć zacieśnione przez nas więzi przyjaźni, pomimo dzielącej nas odległości. Zwieńczeniem naszej projektowej współpracy był wyjazd do Warszawy. W dniach 26-29 lutego skromne delegacje wyróżnionych szkół partnerskich wzięły udział w gali podsumowującej naszą ciężką pracę.
W dzień przyjazdu do warszawskiego hotelu Ibis, po zakwaterowaniu i obiedzie, przyszedł czas na zajęcia integracyjne. Zostaliśmy podzieleni na polsko-niemieckie grupy, w których musieliśmy wspólnie wykonać szereg zadań. Po zajęciach udaliśmy się na kolację, po której znakomita większość postanowiła zregenerować siły. Następny dzień rozpoczął się od podróży do kina „Luna”, gdzie czekał na nas Steffen Möller. Niemiec - od lat mieszkający w Polsce - znany między innymi z roli w serialu „M jak Miłość” - w zabawny sposób opowiadał nam o różnicach, jakie dostrzega w zachowaniu obu nacji. Po miło spędzonym poranku przyszedł czas przygotowania do prezentacji efektów naszej pracy. W jednej z sal konferencyjnych hotelu Ibis zaprezentowaliśmy owoce naszych starań. Wszystko zostało przygotowane bardzo skrupulatnie i z dbałością o każdy szczegół. Prezentacja multimedialna, film, fotoksiążka, strona internetowa, blog, kwestionariusze osobowe, CV, listy motywacyjne, oferta hotelu, menu, cenniki, to tylko niektóre z rzeczy, które przygotowaliśmy w ramach otwarcia hotelu „Stairway to Heaven”. Co warto podkreślić - wszystko to zostało wykonane w dwóch językach. Komisja zadawała pytania wszystkim uczestnikom reprezentującym projekty, chcąc dowiedzieć się, jakie cele, założenia czy trudności towarzyszyły nam podczas przeprowadzania projektu. Po godzinach wyczerpujących odpowiedzi udaliśmy się do pobliskiej restauracji na kolację, a potem na zasłużony odpoczynek. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Nauki Kopernik. Pierwszym punktem był film w Planetarium, następnie mieliśmy czas, aby podziwiać eksponaty. Gala rozdania nagród była coraz bliżej, dlatego po zwiedzaniu pojechaliśmy do Teatru „Capitol”, by wraz z chórem eksperymentalnym „Gre Badanie” przygotować występ specjalny na wieczorną uroczystość. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy - jedna wcieliła się w rolę perkusistów, druga zaś w rolę wokalistów. Co ciekawe - perkusiści nie używali bębnów a jedynie swojego ciała. Na przygotowanie tego występu mieliśmy zaledwie kilka godzin, ale wszystko udało się połączyć w spójną całość. Po zajęciach w teatrze nadszedł czas na przygotowania do gali. Wszyscy znali rangę tego wydarzenia i chcieli wyglądać znakomicie. Oprócz przedstawicieli polskich i niemieckich mediów, polityków oraz  wielu znamienitych organizacji, pojawiła się pierwsza dama - Agata Kornhauser-Duda. Nasz projekt uległ niestety konkurencji. Pierwsze miejsce w kategorii wymian organizowanych przez szkoły uzyskał
Polski Związek Głuchych, Zarząd Główny w Warszawie ze swoją partnerską szkołą Schule beim Jakobsweg z Winnenden. Natomiast pierwsze wyróżnienie otrzymał I Zespół Szkół im. Stanisława Staszica ze Wschowy i Szkoła Peter-Paul-Cahensly Schule z Limburga. To oni opracowali grę planszową „JOBO”, pomagającą w indywidualnej
orientacji zawodowej. Drugim wyróżnionym projektem był „Tydzień Zawodowy“ zorganizowany przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Ostrzeszowie ze szkołą SINE–CURA-Schule Förderschule für Geistigbehinderte z Quedlinburga. Po oficjalnej części i wręczeniu nagród wszyscy zgromadzili się na bankiecie, gdzie polsko-niemiecka młodzież wraz z zaproszonymi gośćmi bawiła się wspólnie na parkiecie. Tym bardzo optymistycznym akcentem zakończył się nasz pobyt w stolicy, po którym z bólem serca wróciliśmy do domu i szkolnej rzeczywistości.