^ Back to Top

WAKACJE

WAKACJE juz za ... 22.06.2018 9:00

Znak Jakości Szkoły 2016

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych w Krobi
jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2016".

UCZNIOWIE Z PASJĄ

Bad Wörishofen 2015

24 października o godzinie 5 rano dwudziestu uczniów ZSOiZ w Krobi wraz z opiekunami wyruszyło spod budynku swojej szkoły do Bad Wörishofen, malowniczej miejscowości położonej w Bawarii. Powodem wyjazdu była wymiana polsko-niemiecka, a co się z tym wiąże współpraca młodzieży, której celem było zwieńczenie rozpoczętego kilka miesięcy wcześniej projektu.

Dotyczył on budowy wirtualnego hotelu SPA "Stairway to heaven", który miałby powstać w Krobi. Tworząc go, wzorowaliśmy się na prawdziwym hotelu "Edelweiss", który znajduje się w Bad Wörishofen. Na miejsce dojechaliśmy około  godziny 17. Przydzielono nas do rodzin, z którymi mieliśmy przez tydzień wspólnie żyć. Po oficjalnym przywitaniu każdy trafił do wybranego domu. Niedzieli przyświecało hasło "czas z rodziną". W poniedziałek całą grupą udaliśmy się do zamku Neuschwanstein, przypominającego disneyowski pałac. Widoki z balkonu były przepiękne - góry, las, cudowny zamek tuż obok. Kolejną atrakcją było zwiedzanie miasteczka Füssen. We wtorek nie próżnowaliśmy - do południa realizowaliśmy ściśle określony plan. Podzieliliśmy się na trzy grupy. Każda z nich miała do wykonania inne zadanie. Grupa pierwsza tworzyła ofertę hotelową dla osób starszych, rodzin, cierpiących na m. in. migreny. W drugiej grupie pracowano nad ulotką, która zawierała informacje o hotelu, regionie, atrakcjach, ofertach oraz pracownikach. Zadaniem ostatniej z grup było połączenie  wszystkiego w całość i umieszczenie tego na stronie internetowej, którą musieliśmy stworzyć od początku sami. Po aktywnej pracy wszyscy udaliśmy się na obiad. Tego dnia zorganizowano dla nas również zajęcia sportowe, w czasie których mogliśmy grać w badmintona, siatkówkę, a także piłkę nożną. W środę kontynuowaliśmy naszą pracę w grupach. Około południa wyjechaliśmy w podróż do Mindelheim, aby spotkać się ze starostą tego miasta. Czwartek był ostatnim dniem pobytu w Bawarii. Wtedy to zapinaliśmy projekt na tak zwany „ostatni guzik” - uzupełnialiśmy informacje na stronie internetowej i ulotkach. Grupa, która tworzyła oferty, udała się do hotelu "Edelweiss", gdzie mogła się przyjrzeć, w jaki sposób on funkcjonuje. Po zakończeniu naszej pracy, gdy wszystko było już gotowe, spotkaliśmy się z ekspertką od spraw hotelarstwa i gastronomii, która przedstawiła nam najważniejsze aspekty pracy w hotelu. Wieczorem wszyscy spotkaliśmy się na podsumowaniu naszej wspólnej pracy. Pojawili się zarówno niemieccy jak i polscy nauczyciele oraz uczniowie, a także rodziny, które tak miło nas ugościły. Przedstawiliśmy efekty naszych wielogodzinnych starań. Gotowe ulotki, strona internetowa, nasza wiedza na temat funkcjonowania i zakładania hotelu wywarły wrażenie na przybyłych gościach. Dodatkowo polscy uczniowie zaśpiewali dwie piosenki, w swoim ojczystym języku, aby pozostawić miłe wspomnienia. Po spotkaniu przyszedł czas na ostatni wieczór w Niemczech. Kolejny ranek był niezwykle trudny. Kilka dni wystarczyło, by związać się emocjonalnie, zaprzyjaźnić... Lały się potoki łez, pożegnaniom zdawało się nie być końca. Jednak tak to bywa, że to, co dobre, szybko się kończy… Musieliśmy zebrać w sobie siły i wejść do autokaru, ostatni raz pomachać przyjaciołom, spojrzeć na szkołę i odjechać.. Po 12 godzinach zobaczyliśmy tak bardzo nam znany zielony budynek krobskiego ZSOiZ, spod którego odebrali nas bliscy.

Niemcy 01.jpg Niemcy 02.JPG Niemcy 03.JPG Niemcy 05.JPG Niemcy 09.JPG Niemcy 10.JPG