^ Back to Top
facebook

"MĄDROŚĆ MUSISZ SAM Z SIEBIE WŁASNĄ DOBYĆ PRACĄ" /A. MICKIEWICZ/

MATURA

MATURA juz za ... 04.05.2018 9:00 73 Days

Znak Jakości Szkoły 2016

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych w Krobi
jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2016".

UCZNIOWIE Z PASJĄ

Pedagog szkolny

Pedagog szkolny sprawuje opiekę pedagogiczną i psychologiczną nad uczniami.

Codziennie od 8.00 do 13.00

Do pedagoga należy w szczególności:

  1. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie niepowodzeń szkolnych.
  2. Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do potrzeb.
  3. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniów, rodziców, nauczycieli.
  4. Podejmowanie w stosunku do uczniów działań profilaktycznych i wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, praca z rodzicami i nauczycielami.
  5. Wspieranie działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, wynikających z wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
  6. Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia.
  7. Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.
  8. Realizacja zadań psychologicznych, a w szczególności:
  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów i diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron.
  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju określania odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, działań profilaktycznych, mediacji i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
  • Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  • Wspieranie wychowawców klas oraz klasowych zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych wdziałaniach profilaktyki i wychowawczych wynikających z programu wychowawczego profilaktyki

Jakimi osobami zajmuje się pedagog?

1. Z problemami zdrowotnymi 9z grup dyspanseryjnych),

  • Z zaburzeniami parcjalnymi(deficytami rozwoju),
  • obniżonym rozwoju intelektualnym,
  • zaburzeniach w zachowaniu (agresywnymi i nadpobudliwymi, zahamowanymi, wycofanymi, zamkniętymi w sobie),
  • Niepełnosprawnymi i przewlekle chorymi,
  • Wybitnie zdolnymi,
  • Leworęcznymi,
  • Po ucieczce z domu.

2. Nie akceptowanymi przez rodzica(-ów),

  • Z rodzin zastępczych,
  • Z rodzin niepełnych,
  • Z rodzin rozbitych (rozwód, separacja, porzucenie, odejście rodzica),
  • Z rodzin zrekonstruowanych,
  • Z rodzin patologicznych i zaniedbanych środowiskowo (prostytucja, demoralizacja, nieudolność wychowawcza, alkoholizm, narkomania),
  • Z rodzin wielodzietnych,
  • Adoptowani.

3. Z problemami dydaktycznymi:

  • obniżonych wymaganiach,
  • Z okresowymi problemami w nauce,
  • Z zaległościami w nauce,
  • Z zaniżoną motywacją do nauki,
  • Drugoroczni;
  • Z problemami wychowawczymi:
  • Nieakceptowani w klasie,
  • Z zaburzeniami zachowania,
  • Z patologicznej grupy rówieśniczej,
  • Z niepowodzeniami w szkole;
  • W kontakcie z prawem (dozór kuratorski, wandalizm, kradzieże itp.);
  • Maturzyści (np. mający kłopoty z wyborem szkoły);
  • Dojeżdżający;
  • Z innych rejonów szkolnych oraz realizujący obowiązek szkolny poza rejonem szkoły;
  • Korzystający z dożywiania i ze świetlicy;
  • Z indywidualnym tokiem kształcenia;
  • Nauczani indywidualnie;
  • Kierowani na badania (np. do PP-P) i do placówek (np. ODDz.);
  • Nie realizujący obowiązku szkolnego (wagarujący, odroczeni itp.)

 Organizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów

  • Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Praca indywidualna z uczniem
  • Grupy samopomocy koleżeńskiej
  • Zajęcia terapeutyczne
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Preorientacja zawodowa
  • Programy profilaktyczne

KOMPETENCJE KLUCZOWE

WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA

WZOROWY UCZEŃ