^ Back to Top
facebook

"MĄDROŚĆ MUSISZ SAM Z SIEBIE WŁASNĄ DOBYĆ PRACĄ" /A. MICKIEWICZ/

MATURA

MATURA juz za ... 6.05.2019 9:00 202 Days

Znak Jakości Szkoły 2016

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych w Krobi
jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2016".

UCZNIOWIE Z PASJĄ

REALIZACJA PROJEKTÓW W RAMACH NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA ZAKOŃCZONA

Pragniemy poinformować, że nasza szkoła zrealizowała Priorytet 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa mający na celu: „Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i  wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych”.

Biblioteka szkolna, przy wsparciu Dyrekcji szkoły oraz dzięki efektywnej współpracy z nauczycielami, uczniami i rodzicami, przeprowadziła wiele działań służących promowaniu czytelnictwa.

Uczniowie klas liceum zrealizowali następujące zadania:

– podczas wizyt w bibliotece szkolnej na bieżąco poznawali nowości książkowe zakupione w   ramach NPRCz,

– redagowali recenzje ulubionych książek, zachęcając tym samym do ich przeczytania, (najciekawsze  recenzje zostały zaprezentowane na godzinach wychowawczych, a następnie ocenione przez nauczycieli języka polskiego i za zgodą ich autorów udostępnione poniżej),

– redagowali własne zakończenie książki,

(prace pisemne zostały ocenione przez nauczycieli języka polskiego i za zgodą ich autorów udostępnione poniżej),

– stworzyli prezentacje multimedialne promujące wybraną książkę (linki do wybranych prezentacji zostały zamieszczone poniżej),

– wykonali plakaty i hasła reklamujące akcję Magia słowa pisanego,

– wykonali zakładki do książek,

– w ramach lekcji wychowawczych przedstawiali powody, dla których warto czytać książki.

Uczniowie klas technikum zrealizowali następujące zadania:

– podczas wizyt w bibliotece szkolnej na bieżąco poznawali nowości książkowe zakupione w   ramach NPRCz,

– na zajęciach z przedmiotów zawodowych realizowali tematy lekcyjne, wykorzystując pozycje książkowe zakupione w ramach NPRCz,

– podczas lekcji języka angielskiego i niemieckiego, wykorzystując pozycje książkowe zakupione w ramach NPRCz, poznali tradycje i kulturę krajów sąsiednich.

Uczniowie szkoły branżowej I°, dzięki lekturze wybranych książek, poznali zasady savoir- vivre'u. W zasadniczej szkole zawodowej, podczas lekcji języka polskiego, zostały przeprowadzone  tematyczne prezentacje nowości książkowych, zakupionych w ramach NPRCz.

Realizacja projektów edukacyjnych, przeprowadzonych w ramach NPRCz, przyczyniła się do częstszych wizyt w bibliotece szkolnej oraz znacznego wzrostu aktywności czytelniczej uczniów.

Poniżej zamieszczamy efekty naszych działań.

biblioteka 01.jpg biblioteka 02.jpg biblioteka 04.jpg biblioteka 05.jpg biblioteka 06.jpg biblioteka 07.jpg biblioteka 08.jpg biblioteka 11.jpg

RECENZJE NOWOŚCI KSIĄŻKOWYCH

(fragmenty)

Adrianna Woźniak z klasy IaL napisała recenzję książki

Isabelle Thomas, Frederique Veysset, Francuski szyk! Zostań własną stylistką

Książka autorstwa Isabelle Thomas, doświadczonej dziennikarki, stylistki mody oraz Frederique Veysset - słynnej fotografki, szukającej inspiracji wśród paryskich kobiet, zatytułowana ,,Francuski szyk! Zostań własną stylistką", jest niezwykle subtelnym i  ponadczasowym dziełem kultury.

         Okładka wykonana jest z chropowatej tektury, w odcieniu soczystego różu, świetnie spełnia swoją rolę przyciągania uwagi konsumenta. Tytuł został usytuowany w centrum okładki, a  pod nim charakterystyczny, a zarazem minimalistyczny element damskiej garderoby: czarna szpilka, u której rolę obcasa odgrywa odwrócona wieża Eiffla. Prostota i harmonia tego, co kupujący widzi przed zapoznaniem się z treścią, ogromnie do mnie przemawia. Między innymi to skłoniło mnie do poznania głębszej jej treści. 

        Fabuła cechuje się praktycznymi poradami, przeplatanych profesjonalnymi fotografiami, ukazującymi stylizacje na co dzień i od święta. Najbardziej zszokował mnie temat, związany z  podkradaniem z cudzej szafy - autorka ma tutaj na myśli szafę męską. Zastosowanie wizualnie męskiej koszuli wzbudziło we mnie zachwyt oraz skłoniło do stworzenia nowej stylizacji, aby dobrze wyglądać na spotkaniu z przyjaciółmi. Urzekła mnie kwestia tak zwanych second-handów, które opisane są jako kopalnia skarbów, dzięki którym nadasz szyku swoim stylizacjom. Zgodzę się z tym, lecz tylko pod warunkiem, że nie popadniemy w  kicz i banał.

      Serdecznie polecam tę książkę wszystkim kobietom, które cenią sobie elegancję i  ponadczasowe rozwiązania. Idealna na osłodę zimowych wieczorów. 

Wiktor Bukowski z klasy 1aL

napisał recenzję książki Dmitrego Glukhovskiego, Metro 2034

 

Dmitry Glukhovski to znany rosyjski pisarz, który zasłynął ze swojej debiutanckiej książki pt. ,,Metro 2033’’. Była ona pierwszą częścią trylogii „o metrze”. Zachęcony dobrymi recenzjami, sięgnąłem po nią i spodobała mi się tak bardzo, że musiałem przeczytać jej kontynuację, czyli ,,Metro 2034’’. Czy spodobała mi się ona tak, jak pierwsza część trylogii? (…). Książka w dużej mierze stawia na relację między kontrastującymi ze sobą bohaterami, co jest jej mocnym punktem. Wydarzenia są mniej dynamiczne, ale za to opierają się na filozofii i  przemyśleniach bohaterów, co mi się szczególnie spodobało. Glukhovskiemu udało się poszerzyć relację między bohaterami. Autor przedstawia także nowe postacie w swoim uniwersum i przemyślenia na temat życia, dodając do tego nieliczne zwroty akcji. Niestety ,,zapomniał’’ on o przerażającym i mrocznym klimacie metra, którego mi osobiście brakowało.

Mimo, że książka znacznie różni się od poprzedniej części, to jest ona świetną i  intrygującą pozycją, którą mogę polecić czytelnikom i fanom innych powieści postapokaliptycznych.

Gabriela Olejniczak z klasy IaL

napisała recenzję książki Cecelii Ahern, Love, Rosie

Tydzień temu przeczytałam książkę ,,Love, Rosie”. Jej autorką jest znana pisarka Cecelia Ahern. Rozpoczynając lekturę, szybko przekonałam się, że nie jest ona standardową powieścią.

Książka napisana jest w specyficzny sposób, gdyż jest to zbiór listów i maili, które bohaterowie wymieniają na przestrzeni lat. Bohaterowie popełniają błędy i to niejednokrotnie. Widać, że jest między nimi chemia, a mimo to boją się pójść za głosem serca. Wiążą się z  niewłaściwymi ludźmi i tak przez lata. Poziom komplikacji życiowych Rosie i Alexa, na jakie autorka wskazuje, wydawał mi się czasami przesadzony, nie wspominając już o tym, jak bohaterowie przez tyle lat w zasadzie mijali się, będąc o krok od spełnienia swojej miłości.

Moim zdaniem, książka jest bardzo ciekawa, ponieważ zawiera wątek miłosny, który bardzo lubię.

 

Michalina Smektała z klasy IbL

napisała recenzję książki Gayle Forman, Byłam tu

 

Niedawno przeczytałam bardzo interesującą książkę. Autorką mojej lektury pt.: ,,Byłam tu’’ jest Gayle Forman. Forman jest amerykańską poetką. Największą sławę przyniosły jej bestsellery ,,Zostań, jeśli kochasz’’ i ,,Wróć, jeśli pamiętasz’’. W swoich dziełach uwzględnia codzienne i  najistotniejsze problemy młodych i dorosłych ludzi (…).

Okładkę książki zdobią zdjęcia. Przedstawiają dwie dziewczyny przypominające Megan i  Cody. Tak, jak było opisane w powieści, są szatynkami o brązowych oczach. Tło jest kremowe. Na samym dole znajduje się widoczny, podkreślony czerwonym kolorem tytuł książki, a na górze napisane dużymi literami imię i nazwisko autorki dzieła.

Powieść skłoniła mnie do refleksji i chętnie poznałabym dalsze losy głównej bohaterki. Jestem ciekawa, jak Cody poradzi sobie z odkrywaniem prawdy o Meg, a co stanie się, gdy do niej dotrze. Jak wpłynie to na jej życie – czy zmieni się jej spojrzenie na świat. Książka jest pełna prawdziwych emocji i dlatego skradła moje serce. Ukazuje problemy, z którymi niektórzy z nas zmagają się na co dzień.

,,Byłam tu" jest naprawdę świetną powieścią o wartościowym przesłaniu, którą bardzo chętnie polecę innym. Autorka uczyniła zawarte tematy wyjątkowymi i poruszającymi. Lekturę szybko się czyta. Jest napisana prostym i młodzieżowym językiem. Może nie należy do najwybitniejszych dzieł, ale z pewnością zasługuje na chwilę uwagi.

Justyna Szpurka z klasy IbL

napisała recenzję książki Katarzyny Kołczewskiej, Odzyskać utracone

            Do przeczytania książki „Odzyskać utracone” zachęciły mnie intrygujący tytuł, szata graficzna okładki (przedstawiająca dwie postacie idące w przeciwne strony) oraz opis treści, znajdujący się na jej tyle. Autorem jest Katarzyna Kołczewska – pisarka powieści obyczajowych, publikacji prasowych, opowiadań, lekarz z wykształcenia (…). Miranda wraca jako człowiek zniszczony fizycznie i psychicznie. Matka cieszy się z  powodu powrotu swojego dziecka, ponieważ straciła już nadzieję. Ze strony obu kobiet dochodzi do nieporozumień, ze względu na ich własne oczekiwania. Dziewczyna ma pretensje do matki o wszystko: że nie wysyłała paczek na Sybir, zapomniała o jej ojcu. Nie czuje z jej strony miłości. Maria nie może zrozumieć córki, którą musi poznać od nowa. Pamiętała ją jako dziecko, a nie dorosłą osobę. Dodatkowo muszą walczyć o zdrowie i  życie Janusza.

            Książka napisana jest prostym językiem. Powoduje to, że czyta się ją z  przyjemnością, wzrusza, jest pełna wrażeń oraz zaskakujących sytuacji. Pokazuje, jak wojna niszczy i zmienia ludzi, a także piękno miłości matki do dziecka.

            Zachęcam do przeczytania tej powieści, ponieważ skłania do zastanowienia się nad naszym życiem i relacjami między bliskimi. Daje też nadzieję, że złe chwile mijają dzięki uczuciom, jakimi się wzajemnie darzymy.

Adrianna Hądzlik z klasy IbL

napisała recenzję książki Josephine Angelini, Spętani przez bogów

            W ostatnim czasie przeczytałam jedną część trylogii ,,Spętani przez Bogów”. Autorką jest młoda i utalentowana Josephine Angelini. Książka od razu po wejściu do sprzedaży cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Trafiła na listy bestsellerów.

            Okładka natychmiast przenosi nas w świat zdarzeń z książki oraz wprowadza w  nastrój, jest w niej coś tajemniczego. (…). Cała opowieść jest zawiła. Po drodze zawarte są wątki miłosne, elementy walki, humoru i tajemnice, które nadają tej książce oryginalności i  niezwykłości. Wprowadza nas w świat dawnych wierzeń oraz zachowań Greków, jest również dobrym przedmiotem wiedzy o nich. To mieszanina przygody oraz dobrej rozrywki. Porusza tematy uniwersalne, takie jak: miłość, wierność, przyjaźń oraz inne wartości, które są ważne w życiu człowieka. Każdy znajdzie coś dla siebie, ale na pewno będzie to gratka dla tych, którzy uwielbiają historie miłosne, tajemnice, a przede wszystkim – mitologię.

            Książka ma szybką i wartką akcję, bardzo szybko i przyjemnie się ją czyta. Sam styl pisania jest zachęcający oraz wzbudza dreszczyk emocji i sprawia, że chce się wiedzieć, co dzieje się z dalszymi losami bohaterów. Powieść ta jest warta polecenia.

Książka, która zatrzymała mnie na chwilę – prezentacje multimedialne

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji:

 

https://prezi.com/varetsuju6kq/dan-brown-quotinfernoquot/

https://prezi.com/m/cjhdynnmay4v/chopiec-w-pasiastej-pizamie/

https://prezi.com/varetsuju6kq/dan-brown-quotinfernoquot/

https://prezi.com/m/cjhdynnmay4v/chopiec-w-pasiastej-pizamie/

https://prezi.com/pixa6jyc-nbf/ksiazka-ktora-zatrzymaa-mnie-na-duzej/

https://prezi.com/view/5Kmp1i7lB908gavUfOwH/ 

https://prezi.com/view/uPGpueZqPpL4xRBPIMMX/

 

http://zdjecia.interia.pl/galeria,gcsi,3B61724DFB4FEA92377FEE9E4280E1F563125DF2#/

 

Dnia 23.11.2017 klasa 2dZ na lekcji języka polskiego zapoznała się książkami zakupionymi w  ramach programu. Nauczyli się także sporządzać opis bibliograficzny książki.

KOMPETENCJE KLUCZOWE

WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA

WZOROWY UCZEŃ